НОВИНИ
28-05-2009 12:12
Фінанси співають романси, але світло в кінці тунелю не згасло

Другий день 10a-го Київського Міжнародного Фестивалю Реклами, 28 травня, розпочався відразу цікавою доповіддю про найбільш хвилююче кожного працівника рекламно-комунікаційного ринку питання: про зарплати.

Олександр Крамаренко, головний реaдактор журналу «Деньги» розповів про те, «Що відбувається з зарплатами й вакансіями на рекламно-медійному ринку сьогодні».

Взагалі, щоб розуміти, що робиться на ринку праці у вітчизняній рекламно-комунікаційного сфері, пропонуємо згадати характерні ще рік тенденції:

- Ринок готовий був запропонувати недосвідченим співробітникам на асистентських позиціях від $ 300-500;
- Не маючи досвіду випускники ВУЗів очікували отримувати від $ 1 тис.;
- Стрімко росли витрати на адаптацію та навчання «новобранців»;
- «Ціна» злегка навчених новобранців не завжди відповідала створюваній або доданій вартості;
- З боку молодих співробітників був розповсюджений зарплатний і кадровий шантаж.

Зараз же основними тенденціями, крім, звичайно, скорочення зарплат, є:

- Міграція PR-фахівців з агентств в корпоративний сектор;
- Відтік спеціалістів з медіа у PR-сектор, перш за все, в корпоративні PR-служби;
- Аутсорсінг;
- Припинення «підкачки» молодих фахівців;
- Переклад на відрядними схеми оплати: падіння рівня постійної та зростання комісійної складової;

Динаміка доходів представників найбільш поширених професій на рекламно-комунікаційного ринку виглядає наступним чином:

Маркетинг менеджер

Травень 2008 - 3000-12200 грн.
Жовтень 2008 - 4500 - 15000 грн.
Травень 2009 - 3500-12000 грн.
Загальне зниження за час кризи 20-25%

PR-менеджер

Травень 2008 - 3200-11000 грн.
Жовтень 2008 - 5000 - 12000 грн.
Травень 2009 - 3000-8000 грн.
Загальне зниження за час кризи 33-40%

Менеджер з реклами

Травень 2008 - 4500 - 7500 грн.
Жовтень 2008 - ставка 2500 - 4000 грн. +%
(Середній дохід 6000-8000 грн.)
Травень 2009 - ставка 1000-1500 грн. +%
(Середній дохід 4000-7000 грн.)
Загальне зниження за час кризи 12-33%

Тим не менш, в подальшому, на думку Олександра Крамаренко, спаду рівня зарплат уже не буде. Навпаки, починаючи з серпня-вересня очікується зростання. Він не буде настільки бурхливим, як раніше, але 7-12% надбавки до нинішніх зарплатах до кінця року має бути. Не так вже й мало, але, з огляду на те, що ця надбавка буде нараховуватися на зарплати після колосального скорочення, відчути її навряд чи хто зможе. Втім, це не стосується ТОП-менеджменту й ключових співробітників компаній, зарплати яких можуть значно підвищитися. «У цій категорії співробітників все дуже індивідуально, і закономірностей немає. Адже найчастіше ключові фігури зараз визначають не процвітання, а виживання компаній », - говорить експерт. Тому таких працівників роботодавці намагаються утримувати усіма силами, що обумовлює ще одну тенденцію - сильну поляризації зарплат у компаніях.

Артем Вакалюк
http://www.sostav.ua/



Back to news list

Registration
Login: Password:
Forgot password?

Design Concept


Organizer awarding ceremony


Partner of nomination "Stars in advertising"


Partner of 10-years KIAF rarty


Photography partner


Partner of Contest "Interactive advertising"


Partner of Contest "Label and Packaging"


Promotional agency


BTL agency


PR agency


Newspapers of KIAF 10


Stands of KIAF 10


Graphic arts industry of KIAF 10


Prizes of KIAF 10


Packages of KIAF 10


Transport Partner


Aroma partner


Хроника КМФР

interactive partner QMEDIA