Другий день 10a-го Київського Міжнародного Фестивалю Реклами, 28 травня, розпочався відразу цікавою доповіддю про найбільш хвилююче кожного працівника рекламно-комунікаційного ринку питання: про зарплати.
Олександр Крамаренко, головний реaдактор журналу «Деньги» розповів про те, «Що відбувається з зарплатами й вакансіями на рекламно-медійному ринку сьогодні».
Взагалі, щоб розуміти, що робиться на ринку праці у вітчизняній рекламно-комунікаційного сфері, пропонуємо згадати характерні ще рік тенденції:
- Ринок готовий був запропонувати недосвідченим співробітникам на асистентських позиціях від $ 300-500;
- Не маючи досвіду випускники ВУЗів очікували отримувати від $ 1 тис.;
- Стрімко росли витрати на адаптацію та навчання «новобранців»;
- «Ціна» злегка навчених новобранців не завжди відповідала створюваній або доданій вартості;
- З боку молодих співробітників був розповсюджений зарплатний і кадровий шантаж.
Зараз же основними тенденціями, крім, звичайно, скорочення зарплат, є:
- Міграція PR-фахівців з агентств в корпоративний сектор;
- Відтік спеціалістів з медіа у PR-сектор, перш за все, в корпоративні PR-служби;
- Аутсорсінг;
- Припинення «підкачки» молодих фахівців;
- Переклад на відрядними схеми оплати: падіння рівня постійної та зростання комісійної складової;
Динаміка доходів представників найбільш поширених професій на рекламно-комунікаційного ринку виглядає наступним чином:
Маркетинг менеджер
Травень 2008 - 3000-12200 грн.
Жовтень 2008 - 4500 - 15000 грн.
Травень 2009 - 3500-12000 грн.
Загальне зниження за час кризи 20-25%
PR-менеджер
Травень 2008 - 3200-11000 грн.
Жовтень 2008 - 5000 - 12000 грн.
Травень 2009 - 3000-8000 грн.
Загальне зниження за час кризи 33-40%
Менеджер з реклами
Травень 2008 - 4500 - 7500 грн.
Жовтень 2008 - ставка 2500 - 4000 грн. +%
(Середній дохід 6000-8000 грн.)
Травень 2009 - ставка 1000-1500 грн. +%
(Середній дохід 4000-7000 грн.)
Загальне зниження за час кризи 12-33%
Тим не менш, в подальшому, на думку Олександра Крамаренко, спаду рівня зарплат уже не буде. Навпаки, починаючи з серпня-вересня очікується зростання. Він не буде настільки бурхливим, як раніше, але 7-12% надбавки до нинішніх зарплатах до кінця року має бути. Не так вже й мало, але, з огляду на те, що ця надбавка буде нараховуватися на зарплати після колосального скорочення, відчути її навряд чи хто зможе. Втім, це не стосується ТОП-менеджменту й ключових співробітників компаній, зарплати яких можуть значно підвищитися. «У цій категорії співробітників все дуже індивідуально, і закономірностей немає. Адже найчастіше ключові фігури зараз визначають не процвітання, а виживання компаній », - говорить експерт. Тому таких працівників роботодавці намагаються утримувати усіма силами, що обумовлює ще одну тенденцію - сильну поляризації зарплат у компаніях.
Артем Вакалюк
http://www.sostav.ua/
Back to news list